Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

onsdag 28 mars 2012

Fika ostört på café Rosteriet


Vill du fika ostört kan du promenera längs avenyn till Café Rosteriet. Inne i avenyn gallerian ligger detta café gömt. Vi var de enda besökarna vid tillfället så jag kan garantera lugn och ro. Utbudet är knapert med några olika smörgåsar som inte ser jätte lockande ut samt lite bakverk. Kvinnan vid kassan är trevlig och vi får den hjälp vi behöver. Att kliva in i lokalen känns som att kliva in i en mormors eller farmors hem. Gamla möbler, dukar och torkade blommor pryder lokalen och jag vet inte om jag gillar det eller inte. Eftersom jag är hungrig får det bli en köttbullesmörgås som jag ser innehåller massor av köttbullar och en kopp varm choklad till det. Småbarnsfika :-) Kalaset kostade strax över 70:- och jag måste säga att det var ett överpris med tanke på vad jag fick för pengarna. Smörgåsen var katastrof. En torr brödskiva, en liten klick rödbetssallad, ett salladsblad och torra köttbullar. Hela upplevelsen var torr och det smakade inte gott, tyvärr. Me like.. den varma chokladen. L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar